Pokémon Black 2 & White 2 - Anmeldelse

• Platform: Nintendo DS (begrænset features) og Nindento DSi og Nintendo 3DS samt PC (Global Link og Dream World)
  • Udgiver: Nintendo
  • Udvikler: GAME FREAK inc.
  • Genre: RPG
  • Udgivelsesdato: 23.06.2012 (JP) og 12.10.2012 (EU)

Historie

Historien starter i en storby i den vestlige Unova Regionen, hvor det hele forgår to år efter begivenheder i Black og White. Man får sin pokémon af Bianca som er sendt af professoren Juniper. I denne forsættelse får man kun en rival som også vil hjælpe med at bekæmpe Team Plasma som stjal hans lillesøsters pokémon. Team Plasma er tilbage med Ghetsis som lederen Der er nu to fraktioner af Team Plasma, den ene som vil bruge fredlige metoder som har N som forbillede, mens den anden vil bruge magt. Team Plasmas (magt delen) vil bruge Kyurem til deres onde planer herredømme over Unova regionen.

Ny Start

Der er lavet om på hvor man starter sin eventyr, i Black & White startede man sin eventyr i højre side af regionen, men i Black 2 og White 2 starter man i stedet i venstre side af regionen. Derudover er det også første gang man ikke starter i en mindre landsby, men i en stor by, der har sin egen Sal, butik og PokéCenter, hvilket har været en god og anderleds ændring og det giver også mening jo mere man når i spillet (hints: se banneret).

Grafik

Der har ikke været de store ændringer i grafikken. Det mest markante er at man har ændret på nogle af sale som har fået nyt design.

Musik

Det mest markante ændring, er at nogle sale har fået en personlig musik, feks. Virbank City’s Sal, vil man kunne høre musikken som Lederen og hendes band spiller, jo tættere man kommer, jo højre bliver den.

Sal ledere og Champion

Der er kommet 3 nye sal ledere og andre er ikke sal ledere længere. Feks. er Sal trio brøderne ikke længere sal ledere, men det er stadig muligt at dyste mod dem. Et af de nye sal ledere, møder man allerede i sin hjemby, lederen er Cheren som er et af rivaler i Black og White. Og allerede igen i næste by som er Virbank City, møder man Roxie som er Gift-type specialist, hvilket er første gang i lang tid at der har været en Sal med Gift-type baseret. Den tredje nye Sal leder er Marlon Vand-type specialist, som man møder som 8. Sal leder.

Som noget overraskelse er Iris blevet Champion og fået nyt look som har fået hende til at se ældre ud.

Black City/White Forest

I black City er der en bygning der hedder Black Tower som er en ny bygning som man dyste mod trænere og til sidst nå den sidste boss træner Benga. I White Forest, er der en ny “bygning” i form af en kæmpe træ som hedder White Treehollow hvor man også kæmper mod Benga som sidste boss træner. Benga er søn af den tidligere (i spillet) champions Adler.

Pokémon World Tournament

Som et af de nye store tilføjelser til spillet, er PWT hvor man kan dyste mod Sal ledere og champions fra forskellige regioner. Feks. Kanto, Johto, Hoenn, Sinnoh og Unova regioner. Men også Champions fra de regioner undtagen Iris, men med Adler. For mig har det været en dejligt gensyn og få lov til at dyste mod dem, hvor de fleste bruger pokémoner fra Generation 4 eller under.

PokéStudio

PokéStudio er en studio hvor man lave små korte film med forskellige emner, ved at vælge de rigtige måder at instruere en film, vil publikum øge deres ros og tilfredsstillelse. I den japanske version hedder den Pokéwood, hvoraf navnet kommer fra Hollywood.

×

Der er endnu ingen kommentarer - du kan blive den første :)