Udstyr til den nye Xbox One

Mikkel | 12. November 2013 | 0 Kommentarer

Rigtig mange af os, har længe gået spændt og ventet på den tredje generation af Xbox, nemlig Xbox One. Tilbage i august, fik vi danskere dog den kedelige nyhed, at den officielle danske udgivelse er blevet udskudt til engang i 2014. Til trods for dette, har flere webshops valgt at importere den europæiske version af Xbox One. Dette betyder, at du rent faktisk kan tilbringe de kolde vintermåneder med Microsofts nyeste konsol. Men én ting er jo selve konsollen og de fede spil som udkommer til den. Noget andet er alt det lækre udstyr, som vi ”nørder” også kan bruge en hulens masse penge på. Så måske har du allerede forudbestilt din Xbox One eller måske synes du at det er en lige stor nok gave, at ønske sig fra din familie eller venner. Men det betyder jo ikke, at der ikke kan ligge Xbox One-relaterede gaver under træet den 24. december. Med enhver ny konsol, følger jo også et hav af officielt, og et endnu større ocean af uofficielt, tilbehør. I denne artikel giver Xbox One hjemmesiden, PlayOne, sine bud på noget af det fedeste udstyr, du kan ønske dig til din nye Xbox One.

Turtle Beach Ear Force XO Seven

TURTLE BEACH EAR FORCE XO SEVEN

Lydoplevelsen er suveræn i den kommende Xbox One-konsol, men hvis du vil have det absolut optimale ud af dine spileventyr, så anbefaler vi at du investerer i enten et surround lydanlæg eller et sæt hovedtelefoner i topkvalitet. Hvilket du skal vælge afhænger af smag og behag – eller måske at om du bor alene eller sammen med andre. Det ene udelukker i øvrigt ikke det andet. Her kigger vi først på det sidste: Nemlig et sæt helt fantastiske hovedtelefoner fra firmaet Turtle Beach, der er specielt udvalgt af Microsoft som leverandør til Xbox One.

Ear Force XO Seven er for dig, der vil have det bedste og mest holdbare. Dette headset er designet og produceret til at kunne holde til gamere, der spiller turneringer på højt plan – hvilket dog ikke skal afholde dig fra at bruge det hjemme i stuen. Det smarte ved dette headset er, at det kan sluttes direkte til konsollen. Ikke noget med specialkabler her. Ørepuderne er lavet i såkaldt memory foam – altså skum, der tilpasser sig efter dine ører og hovedform, og gør, at alt udefrakommende støj lukkes ude, så du kan fokusere 100% på spillets lyd. Lydkomponenterne er af højeste kvalitet og er klar til surround-lyd. Mikrofonen kan tages af og på, som du lyster.

Det er tæt på umuligt at beskrive lyd med ord, så hvis du får muligheden, så test selv den uovertrufne lyd i et par Turtle Beach Ear Force XO Seven hos din forhandler. Vi lover at du ikke bliver skuffet.

Polk Audio N1 SurroundBar

Polk Audio N1 SurroundBar

Samler du ofte vennerne til spilleaften foran skærmen, så rækker det bare ikke med selv det bedste headset, vel? Og højttalerne i dit TV rækker bare slet ikke, når det kommer til den unikke lyd i spil som f.eks. Halo eller Forza, hvor lyden nærmest eksploderer ud fra spillet og omringer dig i rummet. Vi har til dette formål kigget nærmere på en såkaldt surround-bar fra firmaet Polk Audio – igen en af Microsofts udvalgte leverandører.

Det unikke ved Polk Audio er at de har samarbejdet med en lang række spilteknikere og har designet produkter, der imødekommer alle de krav og muligheder, som kommer med de nyeste spil. Faktisk er det første gang i historien, at vi ser spildesignere og lydteknikere samarbejde om et stykke hardware. Og resultatet har vi her: Polk N1 Surround Bar.

N1’en kan, ligesom headsettet fra før, sluttes direkte til din Xbox uden ekstra kabler. Al teknologien er indbygget i selve surround bar’en. N1 kommer med fire såkaldte Audio Immersion-modes, hvilket betyder at der er fire indbyggede valgmuligheder, designet specielt til henholdvis racerspil, førstepersons-skydespil, musik og film. Ikke noget med standardlyd her, med Polk N1 Surround Bar, kan du få lige præcis den lyd, der passer til den ønskede oplevelse. Og det er altså en lyd, der fylder rummet godt ud, skulle vi hilse at sige.

Thrustmaster TX Racing Wheel Ferrari 458 Italia Edition

Elsker du biler? Elsker du racerspil? Så kender du nok det vilde Forza Motorsport til Xbox. Dette racerspil er så virkelighedstæt, at du nærmest føler dig sat bag rattet i en ægte racer. Hvis altså du har det rette racerrat til din Xbox. Det er her Thrustmaster kommer ind i billedet med det første produkt af deres samarbejde med Microsoft: TX Racing Wheel, Ferrari 458 Italia Edition. Det er ikke bare et hvilket som helst plastik-rat, men en direkte kopi i målestok 7 til 10 af det kendte Ferrari 458 Italia-rat. Rattet har gummibelægning, bremse og speeder i metal og har sekventielt gearskifte. Find en god stol, slut din surround bar til Xbox’en og grib dette unikke racerrat – og så er du klar til den tætteste racer-oplevelse man kan få hjemme i stuen.

Turtle Beach Gamer Backpack

Turtle Beach Gamer Backpack

Som det sidste stykke tilbehør i denne omgang, skal vi se på noget, der ikke har hverken kabler eller elektronik indbygget, men som ikke er mindre brugbart at den grund. Det er fint nok at sidde hjemme i stuen med sin Xbox One, men vi ved jo godt at de sjoveste spiloplevelser kommer, når man er flere sammen om spillene. Derfor er der en god idé i at tage din Xbox med rundt til vennerne. Men man smider jo ikke bare sin dyrebare konsol og dens lækre tilbehør ned i bunden af en Netto-pose med tre øl og en pose chips, vel? Nej, man anskaffer sig en rygsæk, der er specielt designet til gamere: Turtle Beach Gamer Backpack.

Denne rygsæk kan sagtens bruges til skolebøger og tøj, men er i virkeligheden designet til konsoller – og især til Xbox. Rygsækken giver dit spilleudstyr maksimal beskyttelse, samtidig med at den er komfortabel for dig at have på ryggen. Rygsækken har en stødabsorberende bagside og ekstra tykke skulderremme, der gør det nemt at bære selv tunge ting rundt fra sted til sted. Det største rum i rygsækken kan tilpasse alt fra en 15 tommer laptop til en Xbox One og har desuden en speciel tablet-lomme. Derudover er rygsækken udstyret med alverdens lommer og rum til headsets, hovedtelefoner, kabler, spil og meget andet.

Turtle Beach Gamer Backpack er til dig, der er seriøs omkring din gaming og som gerne vil passe godt på både dit udstyr og på din ryg.

Det var altså vores bud på forskelligt udstyr, som kan gøre din spiloplevelse med Xbox One lidt federe. Er der noget af dette, som du vil investere i? Eller har du forslag til andet udstyr, som man bare må eje som ”gamers”. Så skriv det i en kommentar herunder!

×

Der er endnu ingen kommentarer - du kan blive den første :)